Heleen Hartog en Menno van Dijk richtten het platform Timbo to the Top op ter nagedachtenis aan hun zoon Tim. Tim overleed op 15-jarige leeftijd aan botkanker, maar zijn naam leeft voort in de goede doelen die sindsdien door zijn ouders zijn gesteund.
Als link met het platform waren de bonbons uitgevoerd in de vorm van de pet die Tim altijd droeg. Daarmee zijn ze een symbolisch gebaar: een blijk van waardering voor iemand aan wie je graag laat weten dat je je petje voor hem of haar afneemt. Heleen en Lettie namen sowieso hun petje af voor iedereen die een doosje bonbons bij hen kocht.
De opbrengst van de bonbonverkoop gaat naar de nieuwe kinderkamer: een warme, veilige en troostrijke omgeving bedoeld voor kinderen die plotseling in het ziekenhuis belanden. De kamer krijgt een betoverend onderwaterthema en moet na de zomer in gebruik worden genomen.
Met de realisatie van de speciale SEH-kinderkamer hopen de initiatiefnemers, Lettie en SEH-collega Laurens Jaspers , dat kinderen ondanks een vervelende ervaring tóch een positieve herinnering aan hun ziekenhuisbezoek overhouden.